19/2/08

ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ

Σαν αετοφωλιά κρεμάμενη στους απόκρημνους βράχους της χαράδρας του Λούσιου υπάρχει από τον 10ο αι. η Μονή Φιλοσόφου. Κτήτορας υπήρξε ο Ιωάννης Λαμπάρδης, Αρχιγραμματέας του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Νικηφόρου Φωκά, γνωστός ως Φιλόσοφος. Το 1691 χτίστηκε η νέα Μονή εξαιτίας του δυσπρόσιτου του παλιού μοναστηριού. Από τη Μονή φιλόσοφου εξήλθαν Πατριάρχες, αρχιερείς και πάρα πολλοί λόγιοι κληρικοί, οι οποίοι εργάσθηκαν για τη διατήρηση του ελληνορθόδοξου φρονήματος στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας.

11 σχόλια:

don basilio είπε...

Ποιό ήταν το ελληνορθόδοξο φρόνημα; Και ποιοί ήταν οι αρχιερείς και Πατριάρχες που βγήκανε από το φαμόζο μοναστήρι; Ερωτώ

don basilio είπε...

Παπά, προσκυνώ. Δε γράφω για να σε σεκάρω ετούτη τη φορά, αλλά το http://vytinaiika.blogspot.com/2008/02/blog-post_111.html το έχεις δει; Έχει ένα κόνισμα του Αγίου Χαραλαμπίου παραλλαγή του δικού μας ή από τον Ταμπάκη ή από τον Νίκα.

p.lykogiannis είπε...

ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΩ ΑΚΡΙΒΗ ΚΑΤΑΛΟΓΟ.ΣΤΗΡΙΞΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ,ΕΚΕΙΝΟΣ ΘΑ ΧΕΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ.ΜΠΟΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΠΗΔΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ.ΝΑ ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΙΝΕ ΜΟΥ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΟΥ.ΟΣΟΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟ BLOG ΤΟΥ ΒΥΤΙΝΑΙΟΥ,ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΑ ΝΙΚΑ.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΟΥ.ΣΚΟΥΖΑΤΟ ΓΙΑ ΤΣΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΟΛΕΣ ΑΛΛΑ ...

don basilio είπε...

Ελεύθερα, παπά μου, εγώ σκουζάτε, αλλά ξέρω ότι μπορείς από πίκες, γι' αυτό σε πικάρω. Απλά κάτι all time classics που επαναλαμβάνουν οι ερευνητές, έστω και διδάχτορες φιλοσοφικής, συνήθως εμπίπτουν στην κατηγορία γενικοτήτων που δεν στηρίζονται. Ευχαριστώ για την ιδέα, αλλά δεν φτάνει ο χρόνος για τέτοιες έρευνες, οι Foscardi θέλουνε δουλειά ακόμα, και μην ξεχνάμε και την επίσημη ιδιοτητά μου -το διδαχτορικό μου που είναι ακόμα στα ... σκαριά.
Ο Βυτιναιος μου γράφει ότι το κόνισμα σε δημοπρασία πουλήθηκε 850 λιριά. Άκου δόξες ο Σκουλικαδαίος. Δηλ. ένας μουσαμάς του Κουτούζη πόσο να κάνει;

Προσκυνώ!

don basilio είπε...

Ένα λάδι του Κουτούζη θρησκευτικό το 2000 επουλήθηκε σε δημοπρασία 5.500.000 δρχ Το έχεις υπ΄όψη σου, παπά; Προσκυνώ και καλή χρονιά (more veneto)

p.lykogiannis είπε...

Μπορείς να μου δώσεις περισσότερες πληροφορίες?

don basilio είπε...

http://www.artnet.com/Artists/LotDetailPage.aspx?lot_id=EC3A26CDBC64192C

Ιδού το url, κι ας είναι αδημοσίευτο...

p.lykogiannis είπε...

Σε ευχαριστώ για την φωτογραφία, δεν μπορώ να πω σίγουρα ότι είναι Κουτούζης, δεν διευκολύνει η ανάλυση. Με το καλό να μας έρθεις, με τον Βέρτζαγκ τα λέμε...σε περιμένουμε και σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.Η άλλη παρεξήγηση λύθηκε αλλά θα τα πούμε από κοντά.

don basilio είπε...

Ναι, είναι ατρίμπουτο, αλλά όντως δε βοηθάει η ανάλυση. Άλλη παρεξήγηση; Με βάζεις σε νυποψίες. Το ενδιαφέρον είναι αυτονόητο. Προσκυνώ!

p.lykogiannis είπε...

Περί Γαϊτανίου....

don basilio είπε...

Περί Γαϊτανίου; Και πάλι δε σε βρέσκω. Το e-mail μου επ΄ ευκαιρία είναι vdc1976gr@yahoo.com